Skip to main content

Od 1. oktobra 2018. godine pečat odlazi u istoriju

Uz podršku britanskog Fonda za dobru upravu zaokružen zakonski okvir za razvoj elektronskog poslovanja u Srbiji.

Stupanjem na snagu izmene Zakona o privrednim društvima ukida se korišćenje pečata za privredne subjekte.

Uz podršku britanskog Fonda za dobru upravu zaokružen zakonski okvir za razvoj elektronskog poslovanja u Srbiji

Danas, u atrijumu Narodnog muzeja, obeležen je kraj uspešnog projekta „Ka administraciji bez suvišnih papira“ koji je realizovan uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva kroz Fond za dobru upravu (Good Governance Fund). Na konferenciji koja je održana tom prilikom, u organizaciji Vlade Republike Srbije, Britanske Ambasade i NALED-a, predsednica Vlade Republike Srbije, Ana Brnabić, istakla je da je ovo veliki dan za preduzetništvo u Srbiji, jer se privredi više ne može nametnuti obaveza korišćenja pečata.

Stupanjem na snagu izmene Zakona o privrednim društvima ukida se korišćenje pečata za privredne subjekte. Zakon je van snage stavio odredbe čak 10 zakona i 107 podzakonskih akata u kojima se pominje pečat. Ni jedna institucija banka ili organizacija više nema pravo da zahteva pečat privrednim društvima ili preduzetnicima. Pečat više nije potreban kod prijema pošte, izdavanja različitih potvrda, popunjavanja obrazaca, podnošenja zahteva i sl. Privredna društva i preduzetnici koji su se osnovali posle 1. oktobra ne moraju da izrađuju pečat, dok postojeći mogu postepeno da ih izbace iz upotrebe.

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, u saradnji sa Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED), obezbedila je kontakt mejl adrsu This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. gde svi pravni subjekti mogu da prijave institucije koje im budu tražile pečat već danas. U narednih mesec dana pokrenuće se i kontakt centar koji će, pored prijema prijava privrednika, pružati i podršku službenicima u korišćenju elektronskih servisa i elektronskoj razmeni podataka.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Doc. dr Mihailo Jovanović, učestvovao je na panel diskusiji u okviru konferencije i tom prilikom istakao važnost osnivanja Kancelarije kao službe Vlade koja ima za cilj stvaranja transparentne, efikasnije javne uprave u službi građana i privrede, kao i unapređenje elektronskih usluga koje štede vreme i novac građanima, privredi i državi.